Overgang naar GreenNL
Meest gestelde vragen
MEEST GESTELDE VRAGEN
Onderstaand de meest gestelde vragen over de nieuwe naam van uw energiecontract.
ALGEMEEN
Waarom verandert de naam van mijn energiecontract in GreenNL?
De energiemarkt is sterk in beweging. Daarom brengen wij uw energiecontract onder bij GreenNL. Zij zijn als grotere partij beter in staat om in te spelen op de huidige markt en zij kunnen een betere dienstverlening bieden.
Verandert de naam vanwege financiële problemen?
Nee. De naam verandert, omdat we klanten een nog betere service willen bieden.
Bestaat de kans dat jullie failliet gaan?
Daar hoeft u zich daar geen zorgen over te maken. Deze naamswijziging heeft niets te maken met de bewegingen op de huidige energiemarkt. GreenNL is financieel gezond en onderdeel van Servicehouse.
Wanneer gaan we precies over?
Vlak voor u overgaat, ontvangt u van ons een e-mail met daarin de exacte datum. In de week na de overgang krijgt u toegang tot Mijn GreenNL: we sturen u die dag een mail met tijdelijke inloggegevens waarmee u uw account kan aanmaken.
Ik heb nog een vraag, hoe kan ik jullie bereiken?
U kunt ons altijd mailen op support [at] greenNL.nl (support[at]greenNL[dot]nl). Onze klantenservice is bereikbaar via 088 54 54 280 op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.
TARIEVEN EN VOORWAARDEN
Wat betekent de overgang voor mijn tarieven?
Niets. U behoudt gewoon uw huidige contract met dezelfde tarieven en voorwaarden. Uw tarieven blijven hetzelfde voor de looptijd van het contract. Heeft u een variabel contract? Daarvan kunnen de tarieven altijd wijzigen door marktbewegingen. Wanneer dat gebeurt, ontvangt u daar natuurlijk bericht over.
Wordt mijn maandbedrag nu automatisch door jullie afgeschreven?
Ja, als u een automatische incasso heeft wel. Maakt u het zelf over? Dan kunt u dat na de overgang overmaken naar rekeningnummer NL23 ABNA 0248 6803 07 ten name van GreenNL.
Blijf ik hetzelfde betalen?
Ja, u behoudt gewoon uw huidige contract met dezelfde scherpe tarieven en voorwaarden. Uw tarieven veranderen dus niet voor de looptijd van het contract. Als u een variabel contract heeft, dan kunnen de tarieven natuurlijk wel wijzigen als er prijswijzigingen zijn in de markt. Dit werkt altijd zo bij een flexibel contract, ook bij GreenNL. Als er iets verandert, dan krijgt u hier natuurlijk bericht over.
Kan ik overstappen als ik niet naar GreenNL Energie wil?
De voorwaarden en de tarieven van uw energiecontract veranderen niet. Overstappen zonder opzegvergoeding is daarom niet mogelijk. Als u bereid bent om een opzegvergoeding te betalen dan is overstappen natuurlijk wel mogelijk. We adviseren u wel om eerst uw huidige tarief goed te vergelijken met de tarieven die andere leveranciers bieden. Heeft u een variabel contract? Dan kunt u natuurlijk altijd zonder opzegvergoeding overstappen.